V červenci tohoto roku byl Poslaneckou Sněmovnou schválen vládní návrh zákona, kterým bylo zrušeno zákonného opatření Senátu o dani z nabytí nemovitých věcí. V srpnu byl návrh projednán Senátem, který ho však vrátil zpět Poslanecké Sněmovně s pozměňovacími návrhy.
Návrh zákona byl znovu projednán v září, a to 15. 9. 2020, kdy Poslanecká Sněmovna definitivně potvrdila zrušení daně z nabytí nemovitých věcí. Zrušení následně 18.9.2020 potvrdil podpisem zákona prezident. Nyní se čeká pouze na vyhlášení ve Sbírce zákonů.
V současnosti je povinnost podávat daňové přiznání a platit daň z nabytí nemovitých věcí odsunuta až do 31. 12. 2020. Toto opatření bylo schválené v rámci vládního Liberačního balíčku III. Ke zrušení daně z nabytí nemovitých věcí dochází zpětně k 31. 3. 2020, týká se tedy nemovitostí, u kterých došlo k zápisu vkladu do katastru nemovitostí k 1. 12. 2019 a později, kde uplynula lhůta pro podání daňového přiznání k 31. 3. 2020 nebo později. Daň z nabytí nemovitých věcí je u těchto nemovitostí zrušena dnem vyhlášení zákona ve Sbírce zákonů.
Součástí zákona, kterým se ruší daň z nabytí nemovitých věcí, jsou i změny zákona o daních z příjmů, které jsou následující:
· prodloužení časového testu pro osvobození od daně z příjmů fyzických osob ze současných 5 na 10 let u nemovitostí nabytých po 1. 1. 2021,
· snížení maximálního odpočtu úroků z hypoték ze současných 300 tis. Kč na polovinu, tedy 150 tis. Kč, u hypoték uzavřených od 1. 1. 022.
Zuzana Dušilová
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.