Podporu realitního trhu a povzbuzení především mladých rodin k pořízení si vlastního bydlení si vláda slibuje od schváleného zrušení daně z nabytí nemovitých věcí. Tento návrh v tuto chvíli putuje do Poslanecké sněmovny, kde bude projednáván ve standardním legislativním procesu.
Vláda schválila návrh, kde by se měla rušit platba daně z nabytí nemovitých věcí a to i se zpětným účinkem. Nejprve v březnu 2020 vláda v rámci liberačního balíčku odložila platbu daně z nabytí nemovitostí , která byla splatná do 31.3.2020, a to až do konce srpna 2020. Nyní ji ruší úplně. Zrušením samotné daně by měla zaniknout i povinnost podávat formulář k dani z nabytí.
Pokud bude zákon schválen v celém legislativním procesu, účinnost zrušení daně by měla být zpětná a týkat by se měla všech poplatníků, u kterých byl proveden vklad na katastr nemovitostní v prosinci 2019 či později.
Ruku v ruce se zrušením dané daně by se měnila i možnost uplatňovat si odpočty úroků z úvěrů čerpaných z nově uzavřených smluv o úvěru na bydlení v oblasti nezdanitelné části základu daně. Období od prosince 2019 do prosince 2021 by mělo být překlenovacím obdobím, kdy již nebude nutné platit daň z nabytí nemovitosti, a zároveň bude ponechána i možnost uplatnit si odpočty úroků z úvěru od základu daně. Od ledna 2022 možnost odpočtu úroků z úvěru u nově uzavíraných smluv by již nebyla možná.
Návrh vlády dále obsahuje i prodloužení lhůty pro osvobození příjmů fyzických osob z prodeje nemovitých věcí určených k vlastnímu bydlení ze současných 5 na 10 let. Prodloužení časového testu vlastnictví dané nemovitosti by mělo být účinné pro nemovitosti nabyté po 1.1.2021.
Gabriela Karásková
Accounting Manager
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.