Daň z přidané hodnoty (DPH) se do konce roku 2023 uplatňuje v základní sazbě 21 %, první snížené sazbě 15 % a druhé snížené sazbě 10 %. Díky změnám v tzv. konsolidačním balíčku bude zákon č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty (ZDPH) od 1. 1. 2024 obsahovat nové sazby.
Změny budou mít dopad na nastavení ekonomických a účetních softwarů – doporučujeme proto aktualizovat číselníky tak, aby v okamžiku účinnosti novely byl systém již nastaven.
Od roku 2024 jsou v platnosti tyto tři sazby DPH:
Ostatní nezmíněné položky zůstanou v sazbě 21 % (např. pohonné hmoty a elektrická energie).
Tyto položky bude nutné doplnit do řádku 26 formuláře přiznání k DPH.
Zvažujete digitalizaci účetnictví a mezd, ale nevíte, kde začít? Nebo už máte zkušenosti a hledáte další tipy a inspiraci? Stáhněte si zdarma checklist pro digitalizaci a objevte nové možnosti! 🔍
Další významná změna nastane u pořízení osobního automobilu kategorie M1. Do této kategorie spadají vozidla, která mají nejvýše 8 míst k přepravě osob (kromě místa řidiče), nebo jde o víceúčelová vozidla používaná pro přepravu osob.
Dochází k omezení částky, kterou si může plátce DPH odečíst, a to na maximum 420 000 Kč. Tento odpočet odpovídá vstupní ceně vozu ve výši 2 mil. Kč.
Úpravy sazeb DPH nejsou jediné, co nás v roce 2024 čeká. Přečtěte si další články na témata:
Nebuďte na administrativu sami. Přenechte ji odborníkům a věnujte se raději naplno svému podnikání. Obraťte se na nás a pomůžeme vám nejen s otázkami okolo DPH, ale i s kompletním vedením účetnictví, mzdovou agendou, reporty i digitalizací dokladů.
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.