Ministerstvo práce, sociálních věcí a rodiny Slovenské republiky vydalo nové sazby týkající se cestovních náhrad. Současně se také zvyšuje základní náhrada za kilometr při služební cestě. Opatření č. 116/2022 Z. z. o sumách stravného vstoupilo v platnost 07.04.2022 a účinné bude již od 01.05.2022.
Sumy stravného pro pracovní cesty se změní následovně:
Změna těchto sum ovlivňuje také další oblasti:
Jestliže zaměstnavatel poskytuje příspěvek na stravování, nebo stravenky, minimální příspěvek činí 55 %, tudíž minimální výše příspěvku bude 2,48 EUR. Tyto příspěvky na stravné se poskytují vždy dopředu, aby je zaměstnanci měli k dispozici již první pracovní den následujícího měsíce, proto je potřeba změny zohlednit již na konci měsíce dubna 2022.
Základní náhrady za používání silničních motorových vozidel se od 01.05.2022 také zvyšují:
Bára Adamcová
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.