Od 1. 7. 2024 začala platit první část změn dohod o provedení práce (DPP). Další úpravy od 1. 1. 2025 oproti původním plánům vstoupí v platnost jen částečně. Zjistěte, jak novela DPP nakonec dopadla.
Od července 2024 mají zaměstnavatelé povinnost:
Oznámení o nástupu se týká i dohod uzavřených před 1. 7. 2024, které jsou stále aktivní – zaměstnavatelé je museli tzv. donahlásit s dřívějším datem nástupu.
Registr dohod spravuje Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) a zaměstnavatelé do něj mohou nahlížet.
K již platnému hlášení příjmů z dohod na ČSSZ měl přibýt tzv. režim oznámené dohody s cílem zabránit zaměstnancům mít až neomezený počet dohod, na které se nevztahují povinné odvody. Nicméně data z hlášení příjmů ukázala, že tento režim je zcela zbytečný, protože k žádnému velkému zneužívání nedochází. Proto byl zrušen dříve, než vůbec začal platit.
V platnosti tak zůstává každoměsíční hlášení příjmů z dohod. Další změny nastávají pouze v limitu pro odvody sociálního a zdravotního pojištění a zálohové/srážkové daně:
Chaotické změny zákonů jako jednotlivci neovlivníme, ale ovlivnit můžete své HR, personální a účetní procesy. Díky automatizaci zpracování mezd například snížíte náklady až o 30 %! Chytré nástroje vám ušetří spoustu času.
Ještě zpracováváte mzdy ručně? Obraťte se na nás – rádi vám pomůžeme s převedením mzdové agendy do onlinu i samotným účtováním.
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.