Domů Změny DPP: evidence brigádníků a nové limity pro odvody

Změny DPP: evidence brigádníků a nové limity pro odvody

05. 12. 2024
Změny brigád na DPP od července 2024 a od ledna 2025

Od 1. 7. 2024 začala platit první část změn dohod o provedení práce (DPP). Další úpravy od 1. 1. 2025 oproti původním plánům vstoupí v platnost jen částečně. Zjistěte, jak novela DPP nakonec dopadla. 

Od 1. 7. 2024 – evidence dohod 

Od července 2024 mají zaměstnavatelé povinnost: 

  • oznamovat data nástupu a výstupu ze zaměstnání u všech dohod, a to včetně zaměstnanců, kteří nepřesáhnou rozhodný příjem pro účast na pojištění; 
  • zasílat měsíční hlášení s informací o vyměřovacích základech zaměstnanců na DPP, a to i když nepřesáhnou rozhodný příjem pro odvod pojistného.

Oznámení o nástupu se týká i dohod uzavřených před 1. 7. 2024, které jsou stále aktivní – zaměstnavatelé je museli tzv. donahlásit s dřívějším datem nástupu.

Registr dohod spravuje Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) a zaměstnavatelé do něj mohou nahlížet.

Od 1. 1. 2025 – nové limity pro odvody 

K již platnému hlášení příjmů z dohod na ČSSZ měl přibýt tzv. režim oznámené dohody s cílem zabránit zaměstnancům mít až neomezený počet dohod, na které se nevztahují povinné odvody. Nicméně data z hlášení příjmů ukázala, že tento režim je zcela zbytečný, protože k žádnému velkému zneužívání nedochází. Proto byl zrušen dříve, než vůbec začal platit. 

V platnosti tak zůstává každoměsíční hlášení příjmů z dohod. Další změny nastávají pouze v limitu pro odvody sociálního a zdravotního pojištění a zálohové/srážkové daně: 

  • Nově se limit pro odvody každý rok stanoví podle průměrné mzdy – po zaokrouhlení půjde o 25 % průměrné mzdy, tzn. 11 500 Kč v roce 2025
  • Když dohodář dosáhne limitu, bude mu z odměny odvedeno sociální a zdravotní pojištění. Aby neodváděl, nesmí odměna přesáhnout 11 499 Kč. Dosud platilo, že pojistné nehradí při příjmu do 10 000 Kč, a při vyšším už ano. 
  • Stejný princip se bude vztahovat na daň z příjmu – pokud dohodář nepodepíše prohlášení poplatníka, tak se mu již od příjmu 11 500 Kč bude strhávat zálohová daň. Srážková daň bude odvedena pouze do částky 11 499 Kč.

Automatizujte zpracování mezd a ušetřete 

Chaotické změny zákonů jako jednotlivci neovlivníme, ale ovlivnit můžete své HR, personální a účetní procesy. Díky automatizaci zpracování mezd například snížíte náklady až o 30 %! Chytré nástroje vám ušetří spoustu času. 

Ještě zpracováváte mzdy ručně? Obraťte se na nás – rádi vám pomůžeme s převedením mzdové agendy do onlinu i samotným účtováním.

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.