14.4.2020 AKTUALIZACE – Přímá finanční podpora pro OSVČ
COVID-19
Ministerstvo financí a Finanční správa přepracovali návrh přímé podpory pro OSVČ zasažené koronavirem. V této finální verzi byl schválen Poslaneckou sněmovnou dne 7.4.2020 a následně i Senátem a o to ještě před Velikonocemi.
Již nyní je tedy možné žádat o přímou podporu, tzn. kompenzační bonus, a to vyplněním formuláře, který naleznete na tomto odkazu.
https://www.daneelektronicky.cz/cs/aktualni-informace-z-dp/2020/Zadost-Interaktivni-PDF-4687
Nově nastavené podmínky jsou benevolentnější pro podnikatele, aby na ně dosáhla co největší skupina drobných živnostníků a podnikatelů. Cílem stále zůstává, aby žadatelé získali finanční prostředky do konce dubna 2020.
Na finanční podporu od státu ve výši 25 000,- Kč bude mít nárok OSVČ, která vyplní žádost a zároveň splňuje následující požadavky:
Splnění těchto skutečností doloží žadatel čestným prohlášením, které je součástí žádosti.
Za období od 12. března do 30. dubna 2020 jednorázová částka podpory činí tedy 25 000,- Kč a to za plný uvedený počet dnů. V přepočtu se jedná o podporu ve výši Kč 500,- za jeden den.
Žádost o finanční podporu
Žádost o získání finanční podpory je velmi jednoduchá, jednostránková a obsahuje čestné prohlášení o splnění podmínek pro vznik nároku na výše uvedený kompenzační bonus. Dále také číslo bankovního účtu, na kterou má být částka odeslána.
Žádosti je možné posílat e-mailem, poštou, prostřednictvím datové schránky, podatelnou či vhodit do sběrných boxů umístěných před finančními úřady.
Žádost o podporu musí být zaslána nejpozději do 30. června 2020, na později zaslané žádosti již nebude brán zřetel.
Další detaily či odpovědi na nejčastější otázky naleznete na tomto odkazu
https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/mf-spousti-primou-podporu-pro-zasazene-o-38055
Gabriela Karásková
Accounting Manager
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.