Blížiac sa ku koncu roka si pre nás slovenská vláda opäť pripravila Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o sumách stravného. Dochádza tak v poradí už k tretiemu navýšeniu v priebehu roka 2023.
Trvanie pracovnej cesty | 1. 1.–31. 5. 2023 | 1.6.–30. 9. 2023 | Od 1. 10. 2023 |
---|---|---|---|
5–12 hodín | 6,80 € | 7,30 € | 7,80 € |
12–18 hodín | 10,10 € | 10,90 € | 11,60 € |
18 a viac hodín | 15,30 € | 16,40 € | 17,40 € |
Komplexný mechanizmus cestovných náhrad na Slovensku sme vám priblížili v našom článku Cestovní náhrady na Slovensku: jak na to?
Od sumy stravného (diéty) pri tuzemskej pracovnej ceste v prvom časovom pásme sa odvíjajú viaceré sumy stravného, napríklad maximálny daňový výdavok na stravné alebo minimálna hodnota stravovacej poukážky (gastrolístka), či finančný príspevok zamestnávateľa na stravovanie zamestnanca.
Ako sa tieto zmenia od 1. 10. 2023?
Položka | 1. 1.–31. 5. 2023 | 1. 6.–30. 9. 2023 | Od 1. 10. 2023 |
---|---|---|---|
Minimálna hodnota stravovacej poukážky | 5,10 € | 5,48 € | 5,85 € |
Minimálny príspevok zamestnávateľa na gastrolístky / finančný príspevok na stravovanie | 2,81 € | 3,02 € | 3,22 € |
Maximálny príspevok zamestnávateľa podľa Zákonníka práce | 3,74 € | 4,02 € | 4,29 € |
Schválenie opatrenia v tak úzkom časovom úseku pre nadobudnutím jeho účinnosti spôsobí komplikácie nejednému zamestnávateľovi. Nemožno totiž zabúdať na to, že gastrolístky a rovnako aj finančný príspevok na stravovanie je potrebné poskytovať vopred.
Zmeny od 1. 10. 2023 je preto potrebné zapracovať už v septembri a doplatiť zamestnancom rozdiely na stravnom na mesiac október. Doplatenie navýšeného finančného príspevku dodatočne by podľa finančnej správy znamenalo odviesť daň a zaplatiť odvody z takto doplateného rozdielu. Nenaplnil by sa totiž účel, aby sa mohli prostriedky použiť na nákup stravy v reálnom čase.
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.