Od 1. 1. 2021 vstoupí v účinnost novela, která ruší osvobození od DPH u zásilek s hodnotou menší než 22 EUR. Touto novelou chce vláda narovnat konkurenci mezi dodavateli z EU a ze třetích zemí.
V současnosti platí, že veškeré služby, či zboží od plátců z Evropské unie podléhají DPH. Oproti drobnému zboží ze třetích zemí, převážně z asijských států, které je od DPH osvobozeno.
V posledních letech dovoz menších zásilek ze třetích zemí výrazně narostl. Jedná se přibližně o 150 mil. balíčků, bez DPH. Například loni jich bylo „pouhých“ 25 mil.
Osvobození od DPH bude zrušeno 1. 1. 2021 v celé EU, a to na základě daňových balíčků souvisejících s přeshraničním elektronickým obchodem, který schválila Rada EU v prosinci 2017 a v listopadu 2019.
Další změnou i novinkou v oblasti výběru DPH je rozšíření působnosti zvláštního režimu jednoho správního místa pro výběr DPH. A to i na prodej zboží na dálku, a na poskytování všech přeshraničních služeb konečným příjemcům v rámci zemí EU. Díky tomuto rozšíření plátcům odpadne administrativa spojená s nutností registrace k DPH a plnění povinností v každém členském státě, v němž prodávají zboží nebo poskytují služby.
Nově bude stačit registrovat se na online portálu, prostřednictvím kterého budou obchodníci podávat daňová přiznání a platit DPH za plnění v jiných členských státech EU. Jakmile bude podnik uskutečňovat přeshraniční internetový prodej zboží nebo služeb do hodnoty 10 000 EUR ročně, bude moci uplatňovat pravidla pro DPH používaná ve své domovské zemi.
Bára Adamcová
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.