V nadväznosti na zmeny v zákone o zdravotnom poistení, ktoré nadobudli účinnosť od 1. januára 2023 a o ktorých sme Vás informovali v rámci súhrnu legislatívnych zmien pre rok 2023, dávame dopozornosti tlačivo zverejnené ministerstvom zdravotníctva – Oznámenie zamestnanca o neuplatňovaní si dopočtu preddavku na poistné do sumy minimálneho preddavku.
Doplatok do minimálnej sumy preddavku sa od 1. 1. 2023 aplikuje na zamestnanca, ktorého vymeriavací základ pre výpočet zdravotného poistenia v príslušnom kalendárnom mesiaci nedosiahol sumu stanoveného minima – 234,42 €. V takom prípade sa zamestnancovi v rámci spracovania miezd vyčísli doplatok do minimálneho preddavku.
Táto povinnosť sa však nevzťahuje na zamestnancov:
V prípade ak má Váš zamestnanec súčasne viacero pracovných pomerov, alebo je SZČO, respektíve je poistencom štátu a zamestnávateľ doposiaľ nemá informáciu o tejto skutočnosti (napríklad poberateľ rodičovského príspevku), môže si uplatniť výnimku z uplatňovania dopočtu do minimálneho preddavku.
Minimálne poistné sa u takéhoto zamestnanca vypočíta a zohľadní ažv ročnom zúčtovaní poistného.
O uplatnení výnimky informuje takýto zamestnanec formou vyhlásenia: https://www.health.gov.sk/Zdroje?/Sources/dokumenty/financovanie/vzor-min_preddavok.rtf
pričom uvedené tlačivo predkladá zamestnávateľovi pri nástupe do zamestnania.
Taktiež je zamestnanec povinný písomne informovať svojho zamestnávateľa o prípadných zmenách v prehlásených skutočnostiach a to do 8 dní odkedy nastala zmena.
Prosím informujte svojich zamestnancov, ktorých pracovný pomer začal pred účinnosťou tejto zmeny, aby Vám predložili predpísaný dokument v prípade, ak sa nanich vzťahujú vyššie uvedené skutočnosti – najneskôr však do termínu spracovania miezd za mesiac január 2023. Ak súčasťou doručených podkladov pre spracovanie miezd za 01/2023 nebudú žiadne Oznámenia o neuplatňovaní dopočtu preddavku na poistné, nastavenia výpočtu budú realizované v súlades platnou legislatívou.
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.