V Poslanecké sněmovně došlo mimo jiné k projednání přijetí novely zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty týkající se snížení sazby DPH ve vybraných sektorech. Záměrem této novely byla především kompenzace nákladů pro podnikatele ze zbývajících fází na zavedení EET a jejich motivace k řádnému plnění daňových povinností.
Účinnost této novely však bohužel ještě není přesně dána. Původní předpoklad Ministerstva financí byl stanoven na 1. 7. 2019, jakmile bude spuštěna poslední vlna EET. Nicméně tento předpoklad nebyl naplněn, a tím došlo k prodloužení předpokladu účinnosti nejdříve od 1. 1. 2020.
Největší novinkou novely, ve chvíli, kdy vejde v platnost, je podávání točeného piva ze sudů větších než 10 litrů ze stávající 21% sazby do 10 %. Následně se do 10% sazby také přeřazuje:
Nicméně jedna změna přeci nastala. Novela zákona o DPH se dále vztahuje na osobní a vodní hromadnou přepravu. Novela nabyla účinnosti 1. 2. 2019 a do 10% snížené sazby DPH přeřadila tyto položky:
Zároveň je nutné podotknout, že pravidelnou hromadnou dopravou osob se rozumí přeprava osob po předem stanovených trasách, kdy cestující nastupují a vystupují na předem určených zastávkách nebo místech, které jsou stanoveny jízdními řády.
Do budoucna se budeme moci snad také těšit na snížení sazby na dodávky tepla. Záměrem je ochrana spotřebitele, na kterého by mohl mít růst cen tepla negativní dopad. Tato změna by však měla vzejít v platnost nejdříve v roce 2020.
Karolína Zacpalová
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.