Z důvodu prudkého nárůstu cen pohonných hmot i v souvislosti s mimořádnou událostí – ruskou invazí na území Ukrajiny, vydal ministr financí „Rozhodnutí o prominutí příslušenství daně a zálohy na daň z důvodu mimořádné události č.j. MF-8118/2022/3901-2“.
To znamená, že všem poplatníkům daně silniční, automaticky odpadá povinnost hradit zálohy splatné v průběhu roku 2022 (19. 4. 2022, 15. 7. 2022, 17. 10. 2022 a 15. 12. 2022). Poplatníci tedy nemusejí hradit zálohy na daň silniční, a to bez nutnosti činit jakékoliv jednání se správci této daně. Jelikož bylo vydáno toto hromadné prominutí záloh, poplatníci neobdrží žádné rozhodnutí od správce daně. Prominutí záloh se vztahuje na veškerá vozidla.
Toto rozhodnutí ale není prominutí samotné silniční daně. Vláda připravuje změny v zákoně o dani silniční, především zrušení povinnosti platit tuto daň za některé druhy silničních vozidel (osobní automobily a kamiony do 12 tun). Kvůli tomu, že se tato novela nejspíše nestihne zpracovat do termínu první zálohy na silniční daň, prominul ministr financí úhradu výše uvedených čtvrtletních záloh pro rok 2022. Jestliže bude schválená připravovaná novela a silniční daň pro vybrané automobily bude opravdu zrušená, nevznikne jim žádná platební povinnost. U ostatních vozidel s hmotností nad 12 tun by se silniční daň měla hradit až při podání přiznání k dani silniční za celý rok 2022 v roce 2023.
Bára Adamcová
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.