Kdo má nárok na roční zúčtování
Zaměstnanec, který má podepsané „Prohlášení poplatníka na rok 2022“ a požádá zaměstnavatele o zpracování ročního zúčtování do 15. února 2023.
Kdo na roční zúčtování nárok nemá
Zaměstnanec, který:
DAŇOVÉ SLEVY A ODPOČTY PRO ROČNÍ ZÚČTOVÁNÍ DANÍ ZA ROK 2022
Sleva za umístění dítěte (školkovné) – maximální výše 16.200 Kč
Za tímto účelem potřebujete potvrzení od provozovatele předškolního zařízení o výši uhrazeného školkovného. Na potvrzení musí být:
Sleva na vyživovaného manželku/manžela
V případě, že váš manžel/manželka nebo registrovaný partner/partnerka (dále jen manžel) v minulém roce neměli příjmy vyšší než 68 000 Kč, můžete si uplatnit slevu na vyživovaného manžela. Pak musíte předložit:
Do výše jejího/jeho příjmu za minulý rok se zahrnují například:
Výčet není kompletní, jedná se o příjmy, u nichž se podle Finanční správy ČR nejčastěji chybuje.
Podle § 35ba se nezahrnují:
Sleva na zastavenou exekuci
Nově může zaměstnanec – věřitel uplatnit slevu na zastavenou exekuci. Pokud v rámci Milostivého léta byla po splnění zákonných podmínek zastavena exekuce z důvodu nemožnosti vymožení pohledávky do 1500 Kč, může věřitel uplatnit slevu na dani ve výši 30% hodnoty pohledávky, tedy maximálně 450 Kč za jednu exekuci. Zákonné podmínky jsou následující:
Nárok na slevu zaměstnanec dokládá usnesením o zastavení exekuce.
Bezúplatná plnění (dary) – potvrzení o poskytnutém daru nebo příspěvku na sbírku, či potvrzení o darování krve, jejích složek, kmenových buněk, kostní dřeně či orgánu od zdravotního či transplantačního centra nebo registru dárců kostní dřeně – min. 1000Kč nebo 2 % ze základu daně. Pro uplatnění je nutné doložit:
Úroky z úvěru na bydlení – maximální výše odpočtu je 300 000 Kč v případě hypoték sjednaných do roku 2020 včetně. Pokud jste si hypotéku sjednali (respektive koupili nemovitost, kterou financujete hypotékou, či ji začali stavět) od 1. 1. 2021, můžete si od základu daně odečíst maximálně 150 000 Kč za rok. Pro uplatnění je nutné doložit:
Příspěvky na penzijní připojištění nebo doplňkové penzijní spoření ve III. pilíři – příspěvky zaplacené na penzijním připojištění lze odečíst pouze pod podmínkou, že smlouva je sjednaná min. na dobu 5 let a nárok na čerpání je vázán na dosažení 60 let věku. Odečíst pak lze veškeré příspěvky ponížené za každý měsíc o 1.000,- Kč, avšak v maximální výši do 24.000,- Kč. Pro uplatnění je nutné doložit:
Příspěvky na soukromé životní pojištění – lze odečíst maximálně 24 tisíc Kč ze základu daně. Pro uplatnění je nutné doložit:
Členské příspěvky odborové organizaci – člen odborové organizace může odečíst také členské příspěvky zaplacené v rozhodném zdaňovacím období, a to až do výše 1,5 % zdanitelných příjmů (s výjimkou příjmů se srážkovou daní), maximálně však do výše 3.000,- Kč. Pro uplatnění je nutné doložit:
Zkoušky ověřující další vzdělávání – úhrady za zkoušky ověřující výsledy dalšího vzdělávání si může poplatník odečíst v max. výši 10.000,- Kč, OZP až 13.000,-Kč a TZP až 15.000,- Kč. Pro uplatnění je nutné doložit:
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.