Iva Šafránková je s E-Cons dlouho dobu a za ten čas se dokonce stala spolumajitelkou firmy. Proto dokáže hodnotit vývoj firmy s velkým nadhledem. Může porovnávat minulost se současností. Vidí rozdíly mezi současnými zaměstnanci a těmi minulými. My jsme se však ptali i na její touhy a vysněnou práci. Chcete vědět, co chtěla Iva dělat původně? Přečtěte si rozhovor.
Jak dlouho Ivo pracujete v E-Cons?
Strašně dlouho, že už si to ani nepamatuju … je to skoro 15 let.
Jak jste v E-Cons začínala?
Nastoupila jsem nejprve na 2 až 3 dny v týdnu. Na začátku jsem se chtěla věnovat úplně jiné oblasti – milovala jsem květiny a chtěla jsem se věnovat aranžování.
Proč nakonec aranžování květin nezvítězilo nad účetnictvím?
Když jsem absolvovala aranžérský kurz, nechala jsem se zaměstnat v květinářství, abych nabrala nějaké zkušenosti. Tam jsem ale brzy zjistila, že tato práce není zdaleka tak jednoduchá, jak jsem si představovala. Bylo opravdu náročné shánět klienty jinak než klasicky z ulice. Neuměla jsem si představit, že bych to dělala dlouhodobě.
Ale zůstalo vám to jako koníček.
Ano. Když jdu například do květinářství, nakoupím si volné květiny a sama si je doma vážu. Nebo vyrábím adventní věnce pro přátele.
Jakou květinu máte nejraději?
Tulipán. Mimo jiné i proto, že vydrží dlouho, a tím z něj mám déle radost.
Vraťme se ještě k E-Cons. Proč tu vlastně pracujete tak dlouho dobu?
Dělala jsem účetnictví i mzdy a naplňovalo mě to proto, že jsem zachraňovatelský typ. Dokázala jsem pomoci v obou sférách a řešila složité případy ve firmě. Později jsem ale věděla, že si musím vybrat jen jednu ze dvou kolejí.
A kdybyste měla hodnotit? Co se za těch 15 let ve firmě změnilo?
Lidé se tu opravdu výrazně osamostatnili. Když se na to dívám s odstupem, vidím to jako obrovské pozitivum. Pamatuju si období, kdy všechno viselo na vedení firmy. Velké změny také nastaly v nadstandartní péči o zaměstnance. Tím myslím pestrost akcí a aktivit, které firma zprostředkovává.
Změnilo se i chování zaměstnanců?
Celkově se proměnila firemní kultura. Když jsem začínala, existoval jasně ohraničený přísný řád. Nyní je mnoho věcí flexibilnější a na zaměstnancích se to projevuje pozitivně. Současní zaměstnanci si váží svého času. Chtějí svou práci udělat kvalitně, ale nechtějí na tom vypustit duši. To je nesmírně důležité a firma se tomu musí přizpůsobit. Také se lidé stali více samostatnými.
V čem se zodpověnost zaměstnanců projevuje?
Například v tom, že se tu vedení nebojí umožnit lidem pracovat z domova. Sama jsem si někdy před 10 lety neuměla představit, že by někdo dokázal odvést kvalitní práci z domu. A dnes se to jeví jako výhoda. Zaměstnanec si může krásně práci rozložit a ve výsledku odvádí lepší výkony.
Ivo, díky moc za rozhovor.
Já také děkuju.
Iva Šafránková, Partner firmy
Petr Pavlíček, Gábina Míšková
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.