Domů Digitalizace mateřské i OČR a další úpravy zákona o nemocenském pojištění 

Digitalizace mateřské i OČR a další úpravy zákona o nemocenském pojištění 

17. 06. 2024
Digitalizace mateřské i OČR a další úpravy nemocenských dávek

Vláda schválila novelu zákona o nemocenském pojištění, která přináší zejména digitalizaci dalších nemocenských dávek. Rozšíří také nárok na ošetřovné, otcovskou a mateřskou. Změny urychlí předávání informací a zjednoduší administrativu. Přečtěte si shrnutí novinek, které začnou platit od 1. 1. 2025.

Digitalizace dalších nemocenských dávek

K současnému elektronickému zasílání pracovních neschopností přibude elektronická komunikace i u dalších dávek. Změna se dotkne zaměstnavatelů, zaměstnanců, lékařů i České správy sociálního zabezpečení.

Dojde tak ke zrychlení předávání informací i samotného vyplácení a také ke snížení byrokracie všech zúčastněných stran.

Nově se budou elektronicky zasílat podklady pro tyto dávky:

  • peněžitá pomoc v mateřství,
  • vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství,
  • ošetřovné,
  • dlouhodobé ošetřovné,
  • otcovská.

OČR, otcovská a mateřská i pro dohodáře

Novela dále zahrnuje nárok na ošetřovné, otcovskou a peněžitou pomoc v mateřství i pro zaměstnance, kteří pracují na DPP či DPČ.

Podmínkou bude účast na nemocenském pojištění alespoň 3 měsíce před měsícem, kdy nárok na dávku vznikl.

Změny v dlouhodobém ošetřovném

Mění se i pravidla dlouhodobého ošetřovného, kde dochází ke zrušení podmínky shodného bydliště v případě ošetřování druha či družky a také odpadá nutnost souhlasu ošetřované osoby s poskytováním péče.

Zápočet doktorského studia do nároku na mateřskou

Novela počítá s tím, že do doby účasti na pojištění pro vznik nároku na peněžitou pomoc v mateřství se bude započítávat i prezenční studium v doktorském studijním programu, a to za předpokladu, že bylo úspěšně dokončeno.

Pracovní neschopnost místo izolace

Poslední změnou v zákoně o nemocenském pojištění je „vyškrtnutí“ izolace z tohoto zákona. Pokud bude zaměstnanci nařízena izolace, kvůli které nebude moci vykonávat své zaměstnání, tak bude považována za klasickou dočasnou pracovní neschopnost.

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.