6 mýtů o digitalizovaném účetnictví. Ještě jim věříte?

Digitalizace účetnictví se v posledních letech konečně dostává ke slovu. Řada firem v ní vidí cestu ke zefektivnění a zjednodušení účetních procesů, ale výhody zatím nevyužívají naplno (nebo vůbec). S digitalizací se totiž pojí řada mýtů a nejasností, které mohou firmám bránit v tom, aby do změn pořádně šláply. Začít přitom může každý. Taky ještě váháte? Zjistěte, kde je pravda.

1/ Digitalizace účetnictví je nedosažitelná a drahá

Mnozí si myslí, že přechod na digitální účetnictví je velmi finančně náročný. Ve skutečnosti s digitalizací investujete do své budoucnosti. Nástroje jsou dnes běžně dostupné, nemusíte si je kupovat nebo vyvíjet na míru. Stačí být otevřený novým možnostem.

Ano, úvodní implementace sice něco stojí, ale ve výsledku významně snížíte náklady na administrativu, zlepšíte efektivitu a získáte přehled o vašem podnikání, abyste se mohli lépe rozhodovat – a to vše dlouhodobě.

2/ Přechod na online účetnictví stojí spoustu času a energie

Drtivá většina má za to, že přechod na jiný software je složitý pro celý tým, školení jsou zpoplatněná a implementace se táhne dlouhé měsíce. Opak je pravdou!

  • Moderní programy zvládne díky s přehledem ovládat i laik. Jsou intuitivní a uživatelsky přívětivé.
  • Na úvodní schůzce během zhruba 4 hodin probereme vše důležité. Propojíte nás s kontaktní osobou na vaší straně a implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.  
  • Zaškolení do nového softwaru je u nás bezplatné. Od začátku spolupráce jsme vám plně k dispozici, můžete se ptát kdykoli a opakovaně, rádi vše vysvětlíme.

Když si vyberete partnera, který ví, co dělá, budete mu důvěřovat a necháte ho změnu odřídit, vytěžíte z digitalizace maximum. Zkušený implementátor s odborným i technologickým know-how a zkušenostmi je pro vás zárukou hladkého přechodu. Pokud stojí za to před digitalizací upravit některé interní procesy, narovinu vám to řekneme – nenecháme vás vyhodit peníze oknem.  

3/ Digitalizace má smysl jen ve velkých firmách

Digitalizace účetnictví a mezd je výhodná pro firmy všech velikostí. Rozhodně není pravda, že by se vyplatila jen těm velkým. Když malé a střední firmy investují chytře a včas, digitalizace jim pomůže snížit náklady, a budou tak konkurenceschopnější. To vše ocení při dalším růstu.

Zkrátka platí, že čím dříve začnete, tím levnější a efektivnější digitalizace bude. Jako malý nebo střední podnik jste flexibilnější. Mezinárodní korporáty hůře mění zajeté principy. Samozřejmě to jde také, ale pokud není tým a vedení v souladu se změnami, bývá ve velkých firmách proces digitalizace mnohem větší výzva.

4/ Digitální účetnictví ohrožuje bezpečnost

Obavy z kybernetických útoků a úniku dat vedou k rozšířenému mýtu, že tradiční účetní metody jsou bezpečnější, ačkoliv digitální systémy nabízejí pokročilé zabezpečení všech dat. Procházejí penetračními testy a zpřístupňují kvalitní a bezpečné IT služby všem. Cloudové nástroje prochází náročnější certifikací než nástroje starého světa. Při správném zabezpečení je riziko minimální.

Díky elektronické archivaci navíc šetříte přírodu i firemní kapsu. Uchovování papírových dokumentů znamená hlídání doby archivace, zajištění skladů na šanony, fyzickou skartaci po uplynutí archivační doby, složitější změnu účetní firmy i stěhování kanceláří. Papír není zálohovaný a při požáru může vaše účetnictví lehnout popelem. S moderními nástroji všechny tyto nevýhody eliminujete.

5/ Automatizace a software vezmou práci lidem

Náš klient měl kdysi na mzdovém oddělení osm zaměstnanců. Dnes jsou jen dva. Co se stalo s těmi ostatními? Dělají pro klienta jinou zajímavější práci, která je baví!

Lidé se často bojí, že přijdou o své zaměstnání, a proto odmítají přijmout změny. Digitalizace přitom nahradí jen rutinní práci, která stejně nikoho nebaví. Z praxe víme, jak velká je fluktuace na administrativních pozicích.

  • Digitalizace účetnictví umožní zaměstnancům, aby se posunuli dál od nudného a zbytečného papírování a věnovali se něčemu, co je bude dlouhodobě naplňovat.
  • Zaměstnavatel se pak zbaví marně vynaložených nákladů za nábor, zaškolování atd. a získává kvalitní, stabilní a motivovaný tým.  

6/ Úřady neuznávají elektronicky archivované doklady

Firmy se domnívají, že doklady musí archivovat fyzicky a tedy že skenování a elektronické doklady jsou dvojí „zbytečnou“ administrativou. Finanční i sociální správa v Česku i na Slovensku přitom elektronicky archivované doklady podle zákona uznává a umí s nimi pracovat.

Dobrou zprávou je, že se pohnuly ledy i v pracovněprávním světě. Biometricky a elektronicky podepsané smlouvy jsou u nás již plně akceptovatelné.

Nevěřte mýtům a rozhodněte se pro změnu k lepšímu

Chcete spolupracovat s účetní kanceláří, která vás spolehlivě provede přechodem na moderní digitální účetnictví? Ozvěte se nám. Zbavujeme firmy drahé administrativy a víme, jak díky technologiím šetřit čas i peníze. Rádi probereme, jak můžeme pomoci právě vám.

Daniel Pristach
CEO E-Consulting Czech
Další články autora

Zaujal vás náš článek? Podělte se o něj s ostatními:

Všechny rubriky

Pokud se vám náš článek líbí, podělte se o něj i s jinými.