Dnem 01. 07. 2020 nabývá účinnosti zákon č. 299/2020 Sb., následkem kterého nastávají změny v daňových zákonech v souvislosti s výskytem koronaviru.
Níže jsme pro Vás sepsali novinky, které sebou protikrizový balíček přináší.
Možnost uplatnění daňové ztráty zpětně za předcházející období
Nabízí se poplatníkům možnost uplatnění daňové ztráty jako položky odčitatelné od základnu daně na dvě předcházející zdaňovací období. Výše daňové ztráty je omezená částkou 30 000 000,- Kč (v souhrnu za obě předcházející období). I u zpětného uplatnění ztráty musí být splněná podmínka zachování stejné činnosti poplatníka.
Možnost uplatnění „očekávané“ daňové ztráty zpětně za první bezprostředně předcházející období
Nabízí možnost uplatnění očekávané daňové ztráty v prvním zdaňovacím období, které skončilo ode dne 30. června 2020. Výše daňové ztráty je omezená částkou 30 000 000 Kč. Může se uplatnit pouze za bezprostředně předcházející období.
Rozšíření uplatnění 10 % sazby DPH
Příloha č. 2a k zákonu č. 235/2004 Sb. se od 1.7.2020 rozšiřuje o vybrané služby. Do této skupiny budou nově zařazeny:
– ubytovací služby,
– vstupné na sportovní a kulturní akce (utkání, divadla, kina),
– využívaní sportovních zařízení,
– osobní doprava lyžařskými vleky.
Snížení sazeb pro silniční daň
Předmětem této změny je snížení sazeb daně stanovených v § 6 odst. 2 zákona o dani silniční. Sazby se snižují o 25 % a uplatní se u všech vozidel vymezených v § 5 písm. b) a c) zákona o dani silniční, tj. u všech vozidel kromě osobních automobilů. Snížené sazby jsou platné pro celé zdaňovací období roku 2020 i pro následující období.
Osvobození od daně z nemovitých věcí v případě mimořádných událostí
Jedná se o novelizaci zákonu č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů, která umožňuje obci osvobodit nemovité věci z důvodu mimořádní události (povodně, vichřice, pandemie, opatření vyvolané podle krizového zákona nebo havárie). Osvobozené nemovité věci musí obec vymezit v obecně závazné vyhlášce, ta musí být vydaná tak, aby nabyla účinnosti od 31. března roku následujícího po zdaňovacím období, v němž k mimořádné události došlo. Poplatník, jehož nemovité věci obec osvobodí, musí svůj nárok na osvobození uplatnit v daňovém nebo dodatečném daňovém přiznání.
Barbora Hrivíková
Accounting Consultant Assistant
Více informací na stránkách finanční správy:
https://www.financnisprava.cz/cs/dane/novinky/2020/Informace_k_protikrizovemu_balicku_MF-10779
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.