Domů Kompenzační bonus pro OSVČ, dohodáře a společníky malých s.r.o. schválen i při druhé vlně COVID-19 – AKTUALIZACE

Kompenzační bonus pro OSVČ, dohodáře a společníky malých s.r.o. schválen i při druhé vlně COVID-19 – AKTUALIZACE

23. 11. 2020

Stejně jako na jaře schválila vláda mimořádná opatření na pomoc podnikatelům v době nouzového stavu. Nárok na tyto kompenzace byl schválen ve zrychleném legislativním procesu Sněmovnou i Senátem, nyní se již čeká jen na podpis prezidenta republiky.

Nicméně, tento bonus už není plošně využitelný pro všechny, ale pouze pro podnikatele, jejichž převažující činnost podnikání je v oboru, který byl uzavřen v důsledku vládních restrikcí nebo nějak jinak omezen. Těmito obory jsou hlavně:

– provozování restauračních zařízení a barů;

– provozování hudebních, tanečních, herních a jiných společenských klubů a diskoték;

– pořádání koncertů a jiných hudebních, divadelních či filmových představení;

– pořádání svatebních oslav, oslav vstupu do registrovaného partnerství a smutečních hostin;

– provozování cirkusů a varieté;

– pořádání poutí a podobných tradičních akcí;

– pořádání kongresů a jiných vzdělávacích akcí;

– pořádání veletrhů;

– provozování vnitřních sportovišť, posiloven a fitness center, umělých koupališť či wellness zařízení;

– provozování zoologických zahrad;

– provozování muzeí, galerií, výstav, hradů, zámků a dalších historických nebo kulturních objektů, hvězdáren a planetárií.

Na kompenzační bonus mají nárok i obory, které jsou na tyto uzavřené podnikatelské sektory významně navázány, např. jejich dodavatelé. Podmínkou pro tyto navazující obory je, že jejich činnost byla omezena nejméně ve výši 80% za období od června do září 2020, a zároveň musí být pro žádající subjekt tato činnost hlavním zdrojem obživy.

Bonusové období pro čerpání příspěvku by mělo trvat od 5.10.-21.11.2020 s možností jeho automatického prodloužení při dalším prodloužení nouzového stavu.

Výše příspěvku je stanovena na 500,- Kč za každý den, kdy byl podnikající subjekt vládními nařízeními omezen.

Tzn. kompenzační bonus je určen pro:

– Osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) s aktivním živnostenským oprávněním platným k 5.10.2020 nebo s krátkodobým přerušením živnosti po 12. březnu 2020, které podnikají v oboru, který byl vládními omezeními zasažen

– Osoby pracující na základě dohody o provedení práce (DPP) a dohody o pracovní činnosti (DPČ), za kterou veřejným rozpočtům plynou příslušné odvody a to po dobu 3 ze 4 předcházejících měsíců, a kteří ztratili příjem u podnikatele zasaženého zákazem či omezením ze strany státu

– Společníky vybraných malých s.r.o., kde převažuje činnost podnikání, která byla omezena vládními restrikcemi, a kde jsou nejvýše 2 společníci nebo se jedná o rodinné firmy.

O bonus je možné již teď žádat vyplněním žádosti na stránkách finanční správy. Od pondělí 16.11.2020 již bude finanční správa žádosti zpracovávat a vyplácet první peníze.

Žádat o kompenzační bonus je možné nejpozději 2 měsíce po skončení daného bonusového období. Jednou z významných podmínek bude i to, že současně nebude možné žádat i o jinou přímou pomoc např. z programu Covid – Kultura či Covid – Sport 2.

Gabriela Karásková
Accounting Consultant Manager

Důležité odkazy: Žádost https://ouc.financnisprava.cz/kbv/form/bonus

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.