Stejně jako na jaře, schválila vláda mimořádná opatření na pomoc podnikatelům v době nouzového stavu. V případě, že budou tyto kompenzace schváleny ve zrychleném legislativním procesu Sněmovnou, měli by mít podnikatelé znovu nárok na určitou výši finanční kompenzace.
Nicméně, tento bonus už by neměl být plošně využitelný pro všechny, ale pouze pro podnikatele, jejichž převažující činnost podnikání je v oboru, který byl uzavřen v důsledku vládních restrikcí nebo nějak jinak omezen.
Těmito obory jsou hlavně:
– provozování restauračních zařízení a barů;
– provozování hudebních, tanečních, herních a jiných společenských klubů a diskoték;
– pořádání koncertů a jiných hudebních, divadelních či filmových představení;
– pořádání svatebních oslav, oslav vstupu do registrovaného partnerství a smutečních hostin;
– provozování cirkusů a varieté;
– pořádání poutí a podobných tradičních akcí;
– pořádání kongresů a jiných vzdělávacích akcí;
– pořádání veletrhů;
– provozování vnitřních sportovišť, posiloven a fitness center, umělých koupališť či wellness zařízení;
– provozování zoologických zahrad;
– provozování muzeí, galerií, výstav, hradů, zámků a dalších historických nebo kulturních objektů, hvězdáren a planetárií.
Na kompenzační bonus by měli mít nárok i obory, které jsou na tyto uzavřené podnikatelské sektory významně navázány, např. jejich dodavatelé. Podmínkou pro tyto navazující obory je, že jejich činnost byla omezena nejméně ve výši 80% za období od června do září 2020, a zároveň musí být pro ně i tato dodavatelská činnost hlavním zdrojem obživy.
Bonusové období pro čerpání příspěvku by mělo trvat od 5.10. – 4.11.2020 s možností jeho prodloužení.
Výše příspěvku by měla činit 500,- Kč za každý den, kdy byl podnikající subjekt vládními nařízeními omezen.
Tzn. kompenzační bonus by měl být určen pro:
– Osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) s aktivním živnostenským oprávněním platným k 5.10.2020 nebo s krátkodobým přerušením živnosti po 12. březnu 2020, které podnikají v oboru, který byl vládními omezeními zasažen
– Osoby pracující na základě dohody o provedení práce (DPP) a dohody o pracovní činnosti (DPČ), za kterou veřejným rozpočtům plynou příslušné odvody a to po dobu 3 ze 4 předcházejících měsíců, a kteří ztratili příjem u podnikatele zasaženého zákazem či omezením ze strany státu
– Společníky vybraných malých s.r.o., kde převažuje činnost podnikání, která byla omezena vládními restrikcemi, a kde jsou nejvýše 2 společníci nebo se jedná o rodinné firmy.
Žádat o kompenzační bonus bude možné nejpozději 2 měsíce po skončení daného bonusového období. Jednou z významných podmínek bude i to, že současně nebude možné žádat i o jinou přímou pomoc např. z programu Covid – Kultura či Covid – Sport 2.
Gabriela Karásková
Accounting Consultant Manager
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.