Plánujete změnit účetní firmu, ale nevíte, jak vybrat takovou, se kterou spolupráce pojede jako po drátkách? Nebojte se změny.
Než se pustíte do hledání, zamyslete se, co od nového dodavatele očekáváte. Pomůže vám náš seznam předpokladů, jak poznat dobrou účetní firmu. Když si pohlídáte, že je splňuje, s velkou pravděpodobností nesáhnete vedle.
Změna účetní firmy je významný krok. Když si ale nového dodavatele dobře vyberete, vyřeší většinu starostí za vás.
Proto se předem bavte o tom, jak má předání účetnictví probíhat a jakou roli budete v celém procesu hrát vy, nová i dosavadní účetní firma. Když je účetní společnost nápomocná a ochotná komunikovat s tou původní napřímo, odpadne vám zbytečný stres.
Při předání účetnictví se často projeví kvalita služeb. V ideálním případě obě strany spolupracují. Už možná tušíte, že v praxi to ne vždy platí. Zkušená účetní kancelář si však poradí a klientovi pomůže.
I když jsme přebírali účetnictví od společností, které nechtěly spolupracovat, nakonec vše dobře dopadlo. Vy v takové situaci alespoň máte jistotu, že rozloučení s původní firmou bylo na místě.
Bez správně vedeného účetnictví to nejde. Přesto existují firmy, kde se o účetnictví starají brigádníci nebo lidé bez praxe, případně se u klienta střídá jedna účetní za druhou a ztrácí kvůli tomu kontext.
Takový dodavatel své klienty vystavuje riziku. Špatně odvedená účetní práce není vidět na první pohled, ale při kontrolách pak bývají podnikatelé nemile překvapeni.
Absolventi a junioři samozřejmě mají v účetních firmách své místo – i my je rádi uvádíme do praxe, vždy však ve spolupráci a pod dohledem zkušených kolegů (více se dozvíte v článku o tom, jak u nás probíhá onboarding). Přejeme si, aby to platilo všude.
Dnes už nechcete skladovat stohy papírů a desítky šanonů, ve kterých nic nenajdete. Moderní účetní společnost pracuje v online prostředí a vy máte přístup k informacím kdykoli potřebujete. Dokáže své nástroje propojit se systémem vaší firmy nebo vám doporučí a implementuje funkční řešení.
Taky nemrhá časem (a vašimi penězi) na přepisováním čísel, ale automatizuje čtení dat z dokladů. V nejlepším případě vám výsledky předává i formou reportů s přehlednými grafy, aby pro vás měla data vypovídající hodnotu a nekoukali jste jen na změť čísel v tabulkách.
Pokud jste rychle rostoucí technologický startup, nejspíš nebudete na stejné vlně s účetní, která zakládá papíry do šanonů a vyplňuje formuláře propiskou.
Ujistěte se, že má zvažovaná účetní firma zkušenosti s potřebami vašeho oboru a chápe (nebo chce chápat), v čem podnikáte. To je základ dobré spolupráce i správně vedeného účetnictví. Nikdo nezná všechno, ale při úvodních jednáních vnímejte, jestli dodavatele váš byznys zajímá a ptá se.
Nepatříte mezi skalní fanoušky účetnictví a po večerech čtete radši beletrii než zákony? Nedivíme se. Proto je pochopitelné, že s účetní budete chtít probrat své otázky, nejasnosti nebo dopad podnikatelských rozhodnutí.
Každá účetní by měla být schopná vám srozumitelně vysvětlit problematiku a na vaše dotazy reagovat rychle. Pokud komunikace nefunguje na začátku, tak se to nejspíš nezmění ani později.
Na webu účetních firem obvykle najdete reference. Požádejte však i své známé a lidi z profesního okolí o doporučení, která účetní firma se jim osvědčila.
Přečtěte si hodnocení na Google, Firmy.cz nebo zapátrejte po názorech v podnikatelských skupinách na Facebooku. Zjistíte tak, jestli reálná zkušenost klientů odpovídá tomu, jak se účetní firma prezentuje.
Vyjasněte si, za co účetní firma v rámci spolupráce odpovídá. Ta dobrá převezme kompletní zodpovědnost za správnost i rizika.
Ověřte si také, že má sjednané pojištění odpovědnosti. Chrání tak sebe, své zaměstnance, ale i vás.
Projděte si cenovou nabídku a zkontrolujte, že v ní je zahrnuto vše, co požadujete a na čem jste se dohodli. Pokud tomu tak není, měla by vám společnost předložit jednoduchý ceník, kde najdete sazby za účetní činnosti, ceny používaných nástrojů a další položky.
Spolehlivá účetní firma podmínky spolupráce transparentně podchytí i ve smlouvě. Vyžádejte si návrh smlouvy předem a pečlivě si ho přečtěte.
Před zahájením spolupráce detailně proberte otázku bezpečnosti. Díky technologiím a cloudovému úložišti je možné velmi dobře zabezpečit data. Další důležitou fází je zálohování.
Ujistěte se, že dodavatel spolehlivě ochrání účetní data a že k nim budou mít přístup pouze kompetentní osoby.
Účetní a zejména daňová legislativa se neustále mění. Zajímejte se o to, jakým způsobem firma reflektuje změny a novely, jak nové informace předává svým zaměstnancům a zda je pravidelně vzdělává. Ověřte si, že všechny změny včas implementuje do svých účetních nástrojů.
Jste rychle se vyvíjecí firma, která si žije tak trochu vlastním životem? Potom budete potřebovat účetní společnost, která se umí dobře a rychle přizpůsobit vašemu tempu. I v tomto případě oceníte digitální účetnictví, které je flexibilní a připravené na změny, škálování i rychlý růst.
Zbavujeme firmy drahé administrativy a víme, jak díky technologiím šetřit čas i peníze. Chcete spolupracovat s účetní kanceláří, na kterou se můžete spolehnout? Ozvěte se nám a přesvědčte se, jak v předpokladech dobré účetní firmy obstojíme.
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.