Ministerstvo financí vydalo dne 20.10.2021 finanční zpravodaj č. 34/2021, který obsahuje úpravu výše sazby DPH u elektrické energie a plynu.
Z důvodu zvyšujících se cen těchto komodit na světových trzích bylo rozhodnuto o prominutí daně z přidané hodnoty z důvodu mimořádné události. Za podmínek uvedených ve finančním zpravodaji se DPH promíjí, pokud se zdanitelné plnění uskutečnilo nebo došlo k přijetí úplaty, u níž vznikla povinnost přiznat daň, v období od 1. listopadu 2021 do 31. prosince 2021.
Odkaz na plné znění zpravodaje
Generální finanční ředitelství již i vydalo konkrétní informace k aplikaci rozhodnutí ve vztahu k DPH na stránkách finanční správy.
Ministerstvo financí též předložilo vládě návrh novely Zákona o DPH, která by dodání elektřiny a plynu osvobodila od 21% DPH po celý rok 2022. Tato novela nebyla prozatím schválena a jedná se tak zatím pouze o návrh. Současně je tato problematika řešena s Evropskou komisí vzhledem k aplikaci unijní legislativy v oblasti energií. Ministryně financí již podala žádost o snížení sazby evropskému komisaři pro hospodářství a k jednání s evropským výborem pro DPH.
Pavla Vejtrubová
Accounting Consultant Senior
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.