V prvním dílu jsme si představili efektivní nahrání dodavatelských faktur prostřednictvím aplikace eDocument včetně doplnění důležitých metadat, sloužících pro správné zaúčtování.
Ve druhém dílu se zaměříme na optimální vytěžení údajů z faktur a proces následného zaúčtování.
eCloud Accounting
eCloud Accounting je první, plně digitální řešení online účetnictví, fungující v cloudové prostředí, umožňující práci odkudkoliv. Prostřednictvím aplikace eDocument jsme jednoduše nahráli účetní doklady. Nyní díky aplikaci eAcoounting je zpracujeme, vytěžíme a zaúčtujeme.
eAccounting
Páteří systému eAccounting je otevřený cloudový účetní systém, který disponuje API rozhraním. V našem konkrétním případě používáme systém FlexiBee. Díky API rozhraní jsme schopni plně zautomatizovat zpracování stovek tisíc účetních dokladů, vznikajících v různých provozních systémech našich zákazníků. Jedná se o fakturační systémy, CRM, e-shopy a ostatní provozní aplikace, které díky API komunikují navzájem. Výsledkem strojové komunikace je plně automatizované zpracování 80 až 90% účetních dokladů bez dotyku lidského faktoru. Tato skutečnost nám dovoluje dosáhnout významné úspory nákladů na zpracování účetnictví velkého množství dokladů.
Jakým způsobem je dále možné zpracovat zbylé množství účetních dokladů, mezi které určitě řadíme dodavatelské faktury režijního charakteru?
Prostřednictvím API je možné použít moderní AI aplikaci ELIS, která roboticky vytěžuje obsah faktur. Následně, po vytěžení, probíhá již vlastní zaúčtování. Vzhledem ke kompletnímu elektronickému řetězci dat se nabízí i varianta robotického zaúčtování. K tomuto účelu společnost E-Consulting Czech vyvinula a aktuálně testuje aplikaci OTTO, která automaticky účtuje doklady.
Díky machine learning technologii se OTTO, na základě velkého množství vstupních dat učí používat správnou kombinaci odpovídající účetní souvztažnosti. Robot OTTO v rámci svých algoritmů pracuje nezávisle na jazyku a národní legislativě. Aplikace OTTO se zúčastnila mezinárodní výstavy – LONDON Accountex 2017.
Když to celé shrneme, tak díky moderním technologiím je možné dnes revolučně zautomatizovat proces zpracování účetních dat spočívající:
• eDocument – předávání / nahrávání účetních dokladů včetně metadat
• eAccounting – automatické zpracování dat – API FlexiBee / inteligentní vytěžování ELIS / robotické zaúčtování OTTO
A poslední částí procesního řetězce je finální vizualizace zpracovaných dat, kterou si představíme příště:
• eReporting – cloudový reporting nad více zdroji dat s predikcí budoucího vývoje
Digitalizace zpracování účetnictví – 3. díl eReporting – „čeká na Vás příště“
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.