Digitalizace účetnictví: přechod od fikce k realitě

„Oni se o nás starají dobře, ale aktuálně nás zdržují...“

Jednání s novým potenciálním klientem. Úspěšná technologická firma z Prahy. Obrat v desítkách milionů korun. Pobočka v zahraničí.

Sympatický jednatel nám popisuje, jak aktuálně zpracovávají účetní doklady a mzdy. Jak přistupují ke klíčovým dokumentům a reportům, jako jsou přehledy pohledávek a závazků nebo výsledovka, resp. P&L report. Jak vše procesně běží a že mu trošku vadí, že nad tím nemá kontrolu a čeká do 20. dne v dalším měsíci na finální čísla...

S takovou situací se potkáváme pravidelně. Účetnictví i mzdy jim zpracovává dodavatel, se kterým jsou spokojení. Přesto sedí v naší kanceláři. Cítí, že je něco špatně. S tím, jak firma roste, přerůstá manuální účetní procesy a věčnou e-mailovou komunikaci o drobnostech, ale i důležitých operativních věcech.

A je u nás správně, protože takto se už outsourcing účetnictví nedělá.

Nebrzděte své podnikání. Online účetnictví máte na dosah

V roce 2024 bude digitalizace jedním z nejčastějších témat manažerů ve firmách všech velikostí. Dnes mohou automatizovat rutinní účetní operace, řešit personální agendu na dálku a zbavit se zdlouhavé komunikace ohledně doplňování dat na fakturách nebo v HR dokumentech.

Stačí jen najít partnera, který digitalizaci umí, a především udělat první zásadní krok – začít to řešit. Staňte se našim klientem a provedeme vás cestou k digitálnímu účetnictví.

Jak funguje digitalizované účetnictví v praxi?

Digitalizací se ohání kdekdo a možná si pod tímto slovem těžko něco představíte. Proto budu konkrétní a ukážu vám, jak u našich klientů typicky probíhá nejběžnější operace: zpracování přijatých faktur.

  1. Vaši dodavatelé zasílají faktury na sběrné e-maily, kde automaticky dochází k navedení do našeho cloudového systému eDocument.
  1. Zde integrovaná řešení (Wflow / Digitoo / Rossum) a pokročilá umělé inteligence identifikují a vytěží obsah potřebný pro zpracování (tzv. vytěžení faktury).
  1. Oprávněný uživatel přímo v aplikaci doplní metadata a následně faktury schválí. Hned poté automaticky putují do účetního systému eAccounting (ABRA Flexi / Microsoft Business Central).
  1. Faktury máte k dispozici v online archivu aplikace eDocument nehledě na zařízení a čas. Samozřejmě s maximálním zabezpečením a jen pro členy týmu s patřičnými právy – přesně tak, jak si to nastavíte.

Celé flow proběhne rychleji, než jste vy přečetli tento odstavec. Jediné, co ho brzdí, je lidské schválení faktury. A všichni, kdo si chtějí na fakturu sáhnout, napsat na ni poznámku, zanést do šanonu a zařadit do skříně. :)

Převeďte firemní účetnictví do 21. století

Cyklus došlých faktur je jen malý střípek digitalizace firmy. Zajímá vás více? Sledujte nás na LinkedIn nebo si projděte další články v této rubrice. A úplně nejlépe – obraťte se na nás a zastavte se na kafíčko.

Ukážeme vám, jak digitalizovaná firma funguje, popovídáme si o vašich potřebách a najdeme pro vás řešení. Protože digitalizace je tady. Zbývá už jen udělat ten zásadní krok: začít!

Daniel Pristach
CEO E-Consulting Czech
Další články autora

Zaujal vás náš článek? Podělte se o něj s ostatními:

Všechny rubriky

Pokud se vám náš článek líbí, podělte se o něj i s jinými.