Na základě platného přechodného ustanovení si mohou podnikatelé při zpracování daňového přiznání za rok 2017 vybrat, jestli uplatní vyšší výdajový paušál, který odpovídá úpravě platné pro rok 2016, nebo zda si uplatní paušální výdaje dle nové právní úpravy roku 2017, která bude již povinná pro zdaňovací období roku 2018. Pokud se podnikatel rozhodne pro uplatnění výdajových paušálů dle „staré“ úpravy roku 2016, nemůže si uplatnit daňové zvýhodnění na děti a slevu na manželku/manžela (dle § 35ca, ZDP), které jsou pro podnikatele zavedeny novelou pro rok 2017 a dále.
S účinností od 1.1.2018 dochází ke snížení stropu pro použití paušálních výdajů o 50 %.
Pro daňové přiznání za rok 2018, případně i roku 2017 dle přechodného ustanovení, je tedy mezní hranicí pro uplatnění výdajů paušálem příjem 1 milion Kč a snížená hranice výše paušálních výdajů. Zároveň se vrací možnost využití slev na manžela (manželku) a daňové zvýhodnění na dítě.
Výše paušálních výdajů platných od roku 2018 či 2017 dle přechodného ustanovení (pro rok 2017 je výběr na poplatníkovi)
Výše paušálních výdajů platné pro roky 2016 či 2017 dle přechodného ustanovení (pro rok 2017 je výběr na poplatníkovi)
Eliška Adamcová
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.