Když se podíváte na úspěšné projekty digitalizace účetnictví, rychle zjistíte, že za nimi stojí pevný základ – promyšlené plánování a odhodlaný tým.
Nedávno jsem měl možnost diskutovat s Adamem Bártou, odborníkem na digitalizaci. Probrali jsme, proč tolik digitalizačních projektů končí fiaskem a co můžete udělat, abyste se vyhnuli častým chybám.
Přečtěte si shrnutí nebo si pusťte celou 5. epizodu naší série rozhovorů:
Studie ukazují alarmující číslo: až 70 % projektů digitalizace končí fiaskem! Z mé zkušenosti se v našem oboru nejčastěji objevují tyto příčiny neúspěchu:
Nedávno jsme řešili digitalizaci ve velké technologické firmě. Přestože šlo o špičkovou společnost, projekt se zasekl na základní věci – nedostatečném zapojení decision makera. Vedení delegovalo projekt na nižší management, který postupně ztrácel motivaci.
Výsledek? Zavedli jsme jen dílčí nástroje místo kompletní digitalizace. I ty samozřejmě klientovi a nám pomáhají, ale mohli jsme udělat mnohem více. Restart takového projektu bude velmi obtížný.
„Znamená to, že přijdu o práci?“ Zeptala se jedna ze zaměstnankyň na schůzce o digitalizaci mezd ve firmě s miliardovými obraty. A trefila hřebík na hlavičku – odhalila totiž hlavní kámen úrazu celého projektu.
V 10členném rozhodovacím týmu klienta seděli převážně lidé z administrativy. Tedy ti, jejichž rutinní práci měl nový systém převzít. Projekt skončil dřív, než začal. Nešlo to jinak – těžko můžete někomu prodat řešení, které ho „ohrozí“.
Zajímavé je, že u podobných administrativních profesí dlouhodobě vidíme vysokou fluktuaci. Je ke zvážení manažerů i samotných zaměstnanců, jestli nebudou přínosnější a spokojenější na jiné pozici.
Nahlédněte do zákulisí digitalizace účetnictví a pusťte si i další videa ze série. Najdete je na našem blogu v kategorii Rozhovory.
Praxe ukazuje, že digitalizace zdaleka není jen o technologiích, ale především o lidech. Jste připraveni na změnu?
Věřte, že když jednou vyzkoušíte výhody automatizovaného účetnictví, už se nikdy nebudete chtít vrátit k papírování. Udělejte první krok a pojďte změnit budoucnost svého podnikání. Ozvěte se nám.
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.