Ve sbírce zákonů byla zveřejněna vyhláška č. 463/2017 stanovující tuzemské cestovní náhrady pro rok 2018. Změny se týkají sazeb stravného i průměrné ceny pohonných hmot.
Stravné v tuzemsku
Sazby stravného pro tuzemské cesty jsou uvedeny v § 163 odst. 1 a v § 176 odst.1 zákoníku práce. § 163 je určen pro zaměstnance v podnikatelské sféře a § 176 pro zaměstnance ve státní správě.
Zaměstnancům v podnikatelské sféře náleží stravné za každý kalendářní den pracovní cesty nejméně ve výši:
Zaměstnancům ve státní správě náleží stravné za každý kalendářní den pracovní cesty v rozmezí:
V oblasti krácení stravného k žádným změnám nedochází. Pokud bylo zaměstnanci během cesty poskytnuto bezplatně jídlo, náleží mu stravné snížené za každé bezplatné jídlo o hodnotu:
Stravné v zahraničí
Za dobu strávenou mimo ČR je zaměstnanci poskytnuto stravné:
Sazby stravného pro zahraniční cesty jsou uvedeny ve vyhlášce č. 401/2017 Sb. o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2018. (http://www.mfcr.cz/cs/legislativa/legislativni-dokumenty/2017/vyhlaska-c-401-2017-sb-30274)
Pro rok 2018 se sazba změnila pro 8 zemí – Belgie, Velká Británie, Bahamy, Bolívie, Korea, Maroko, Nový Zéland a Austrálie a Oceánie – ostrovní státy.
Sazba základní náhrady za používání vozidel v roce 2018
Ministerstvo práce a sociálních věcí navrhuje sazbu základní náhrady na 1 km jízdy podle § 157 odst. 4 zákoníku práce pro:
Průměrné ceny PHM pro rok 2018
Výše průměrné ceny za 1 litr pohonné hmoty podle § 158 odst. 3 zákoníku práce pro rok 2018 činí:
Kateřina Heřmánková
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.