Ministerstvo práce a sociálních věcí upravuje k 1. 1. 2017 novou vyhláškou sazby cestovních náhrad při pracovních cestách. Změny se týkají jak sazeb stravného, tak náhrad za používání silničních motorových vozidel.
Stravné v tuzemsku
V podnikatelské sféře náleží nově zaměstnanci stravné za každý kalendářní den pracovní cesty podle § 163 odst. 1 zákoníku práce nejméně ve výši:
Pro státní sféru je stravné za každý kalendářní den pracovní cesty stanoveno podle § 176 odst. 1 zákoníku práce ve výši:
Stravné v zahraničí
Za každý kalendářní den pracovní cesty poskytne zaměstnavatel zaměstnanci stravné ve výši:
Sazby zahraničního stravného jsou stanoveny pro jednotlivé země ve Vyhlášce č. 366/2016 Sb. – o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2017, ze dne 11. listopadu 2016: http://www.mfcr.cz/cs/legislativa/legislativni-dokumenty/2016/vyhlaska-c-366-2016-sb-26633
Sazba základní náhrady za používání vozidel v roce 2017
Pro rok 2017 činí sazby základní náhrady za 1 km jízdy:
a) 1,10 Kč u jednostopých vozidel a tříkolek,
b) 3,90 Kč u osobních silničních motorových vozidel.
Průměrná cena za 1 litr pohonné hmoty podle § 158 odst. 3 věty třetí zákoníku práce byla, na rozdíl od sazeb stravného, snížena. Pro rok 2017 byly průměrné ceny za pohonných hmot stanoveny ve výši:
Veronika Kahounová
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.