Domů 5 bariér, které firmám brání v digitalizaci účetnictví a mezd. Jak je překonat? 

5 bariér, které firmám brání v digitalizaci účetnictví a mezd. Jak je překonat? 

5 bariér, které firmám brání v digitalizaci účetnictví a mezd. Jak je překonat?

Je digitalizace účetnictví, personalistiky a mezd správná cesta pro vaši firmu? Máte obavy z nákladů, složitosti nebo odporu zaměstnanců? Přečtěte si, jak překonat (nejen) tyto překážky! Ať už jste skeptik nebo nadšenec, otevřu vám oči – možná i dveře k efektivnějšímu podnikání a úsporám. 

1/ „Nemáme na digitalizaci čas a peníze.“ 

Všichni to známe. Neustálý kolotoč faktur, uzávěrek, papírování a hašení požárů. Máte pocit, že se v tom topíte a že na nic jiného nezbývá čas, natož peníze? 

S digitalizací účetnictví a mezd investujete do budoucnosti firmy. Moderní nástroje jsou dnes běžně dostupné, není třeba za ně platit statisíce nebo si je nechat vyvíjet na míru. Stačí být otevřený novým možnostem.

Rozhodně nemusíte ze dne na den změnit celou firmu. Investujte nejdříve tam, kde to má největší dopad

S dobrým plánem se implementace nebude táhnout dlouhé měsíce. Moderní programy jsou intuitivní, což usnadňuje přechod na nový systém vám i kolegům – v aplikacích se rychle zorientujete. A když si vezmete na pomoc partnera, který ví, co dělá, může být hotovo do měsíce! 

Jasně, změna není zdarma a vyžaduje i váš čas. Obojí se vám ale téměř obratem vrátí na rychlejším zpracování agendy a redukci administrativy, která stejně nikoho nebaví. Vaši lidé se mohou věnovat produktivní práci a z účetních a mzdových dat konečně dostanete relevantní finanční reporty, abyste se mohli lépe rozhodovat a posunout firmu dál.

Za to pár týdnů nekomfortu stojí, co myslíte?

TIP: Zjistěte, jak v praxi vypadá digitalizace mezd a personalistiky a jak vás osvobodí od starostí „starého světa“. Přečtěte si případovou studii s porovnáním, jak vypadají firemní procesy před a po digitalizaci.

2/ „To by u nás nefungovalo.“ 

Slyšeli jsme to už mnohokrát. Digitalizace účetnictví a mezd prý není pro „naši firmu “, pro „naše lidi“ nebo pro „naše specifické procesy“. Chápeme vaše obavy. Ale je tomu skutečně tak? 

Podívejte se kolem sebe. Digitalizace proniká do všech oblastí našeho života. Od nákupů přes bankovnictví až po komunikaci se státem. Každá firma je unikátní, ale to neznamená, že by nemohla těžit z digitalizace. Firmy, které se nedokáží přizpůsobit, dříve či později ztratí krok.  

  • Možnosti digitalizace nezávisí na velikosti firmy. Malé i velké společnosti mohou těžit z automatizací a chytrých nástrojů. Kdo chce, najde cestu. 
  • Moderní software zvládá i komplexní procesy, přizpůsobí se specifikům vašeho oboru a dokážete ho propojit s dalšími aplikacemi. Získáte tak jeden funkční ekosystém

Účetnictví a mzdy jsme digitalizovali ve firmách různých velikostí a oborů od retailu až po SaaS. Rádi vám představíme konkrétní situace a výsledky, kterých naši klienti dosáhli.

A pokud bude před nasazením moderních nástrojů vhodné nejdřív upravit a zjednodušit některé vaše interní procesy, na rovinu vám to řekneme

3/ „Naše účetní mají své postupy, nechtějí nic měnit.“ 

Stává se, že ve firmě narazíte na odpor ke změně, zejména pokud jde o zavedené pracovní postupy. Klasický scénář vypadá zhruba takto: účetní mají svoje osvědčené metody a říkají, že digitalizace způsobí zbytečné komplikace. Proč něco měnit, když to „funguje“? 

Je to podobné, jako by někdo v dnešní době jezdil do práce na koni, ale přitom si může pořídit auto nebo využít MHD. Sice to jde, ale za jakou cenu a s jakou efektivitou… Problém s přijetím změny bývá spíš o psychologických bariérách než těch technických – vychází totiž ze strachu z neznámého

Účetní jsou experti ve svém oboru. Digitalizace nemá nahradit jejich znalosti. Nejde tedy o revoluci, ale o evoluci práce.

Moderní účetní systémy zjednoduší a zpřesní zpracování agendy. Zaměstnanci už nemusí trávit hodiny přepisováním faktur nebo hledáním dokladů, ale mají čas na důležitější úkoly s přidanou hodnotou – analýzy, plánování, strategické rozhodování, řešení složitých případů, poradenství… 

Nástroje můžeme nastavit a přizpůsobit tak, aby co nejvíce odpovídaly současným postupům účetních. Klienty neházíme do hluboké vody, ale nabízíme zaškolení a podporu zdarma. Díky uživatelské přívětivosti si aplikace osvojí i ti, kdo nejsou nejlepší přátelé s technologiemi.

Nedokážeme ale mávnutím kouzelného proutku změnit přístup lidí. Na vás jako leaderovi je podporovat firemní kulturu učení a růstu.

  • Sdílejte s týmem své plány a vysvětlete, jak digitalizace zapadá do celkové strategie. Když lidé pochopí, proč se změny dějí, lépe je přijmou.
  • Buďte trpěliví, ale jasně komunikujte, že digitalizace je nevyhnutelná cesta vpřed. Zaměstnanci odmítající pokrok totiž dříve či později brzdí celou firmu. 

4/ „Nerozumíme tomu.“ 

Digitalizace může znít složitě, obzvlášť, když zatím nemáte zkušenosti s moderními nástroji pro zpracování účetnictví a mezd. Podnikatelé běžně cítí nejistotu a přemýšlí, jestli jejich interní znalosti budou stačit pro správu nových systémů, nebo se obávají, že si neporadí s nastavením a technickými problémy. 

Ve skutečnosti ale nemusíte být IT expert, abyste mohli digitalizovat. Zkušený implementátor s odborným i technologickým know-how vás změnou provede.

Klientům poskytujeme expertizu a podporu nejen během implementace, ale i dlouhodobě. Zajistíme, aby spolu vaše systémy komunikovaly, a vysvětlíme vše od základů jazykem, kterému budete rozumět.

5/ „Úřady vyžadují papíry, nechceme se s nimi dohadovat.“ 

Byrokracie může být únavná. Stát sice postupně směřuje k digitalizaci, ale pomaleji, než bychom si přáli. Místo frustrace se soustřeďte na to, co můžete udělat pro svůj byznys hned teď.

Neočekávejte od státu zázraky. Využívejte zavedené elektronické služby státní správy a digitalizujete své procesy co nejdříve, abyste byli připraveni, až se úřady konečně „chytnou“ ve všech oblastech podnikání. 

Stalo se vám, že úředník odmítl převzít elektronické doklady? Nejste sami. Státní správa ale nemůže požadovat či preferovat papírové dokumenty

  • Zachovejte klid a s úsměvem informujte úředníka, že jeho požadavek je v rozporu s nařízením EU č. 910/2014 (eiDAS).
  • Zdůrazněte, že toto nařízení vám dává právo předložit doklady elektronicky. Většinou to stačí k vyřešení situace.

Stejně tak i elektronická archivace plně odpovídá zákonným požadavkům. Nenechte se odbýt. 

Zjistěte, jak daleko jste v digitalizaci účetnictví

Už využíváte moderní účetní a mzdové nástroje, nebo si k nim teprve hledáte cestu? Náš checklist pro digitalizaci zdarma vás nasměruje, kudy dál. Stáhněte si ho a získejte přehled! ✔️

Překonejte bariéry a rozhodněte se pro změnu. Pomůžeme vám 

Spolupracujte s účetní kanceláří, která vás spolehlivě provede přechodem na moderní účetnictví a mzdy. Digitalizace je naše parketa!

Zbavujeme firmy drahé administrativy a nabízíme implementaci nástrojů i externí vedení účetnictví a mezd. Vyvíjíme vlastní aplikace, které každý den usnadňují práci a šetří peníze firmám jako Decathlon nebo Shoptet. 

Koukněte na reference nebo rovnou napište – rádi vám představíme možnosti. 

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.