Pro rok 2022 nebylo Ministerstvem práce, sociálních věcí a rodiny Slovenské republiky vydáno žádné nové opatření týkající se nových sazeb cestovních náhrad.
Pro rok 2022 zůstávají nadále v platnosti sazby cestovních náhrad uvedené v Opatření č. 176/2019 Z. z. z 01.07.2019.
Sumy stravného při tuzemské pracovní cestě pro jednotlivá časová pásma v roce 2022 jsou dle uvedeného opatření tedy následující:
Krácení stravného při tuzemské pracovní cestě:
Stravné při zahraniční pracovní cestě v roku 2022:
Výše základní sazby stravného na zahraniční pracovní cestě je uvedená v Opatření Ministerstva financí Slovenské republiky č. 401/2012 Z. z.
Zaměstnanci při zahraniční pracovní cestě patří stravné dle trvání cesty v následující výši:
Pokud bylo zaměstnanci poskytnuto bezplatné jídlo, tak je stravné kráceno ve stejných procentech jako při tuzemské pracovní cestě s rozdílem, že se použije sazba stravného pro danou krajinu.
Všechny platné zákony a opatření týkající se cestovních náhrad se nacházejí na internetových stránkách Ministerstva práce, sociálních věcí a rodiny Slovenské republiky na tomto odkazu zde
Barbora Hrivíková
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.