Ministerstvo práce, sociálních věcí a rodiny Slovenské republiky vydalo nové sazby týkající se cestovních náhrad. Současně se také zvyšuje základní náhrada za kilometr při služební cestě.
Stravné na Slovensku se mění na základě zvyšování cen jídel a nealkoholických nápojů v restauracích a náhrady za kilometr v návaznosti na zvyšování cen souvisejících s motorovými vozidly (pohonné hmoty aj.).
Opatření č. 281/2022 Z. z. o sumách stravného bude účinné již od 01.09.2022.
Sumy stravného pro pracovní cesty se změní následovně:
Změna těchto sum ovlivňuje také další oblasti:
Jestliže zaměstnavatel poskytuje příspěvek na stravování, minimální příspěvek činí 55 % z hodnoty stravenky, tudíž minimální výše příspěvku bude 2,64 EUR. Tyto příspěvky na stravné se poskytují vždy dopředu, aby je zaměstnanci měli k dispozici již první pracovní den následujícího měsíce, proto je potřeba změny zohlednit již na konci měsíce srpna 2022.
Základní náhrady za používání silničních motorových vozidel se od 01.09.2022 také zvyšují:
Bára Adamcová
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.