Gábinu Karáskovou potkáte v kanceláři vždy energickou a usměvavou. Začala u nás pracovat před 11 lety a z té nejnižší pozice to dotáhla až na vedoucí oddělení. Doma se stará o dva malé raubíře a k tomu všemu má spoustu dalších zájmů. Přečtěte si její příběh.
Jak dlouho pracuješ v E-Cons, Gábi?
Prvního srpna budu mít 11. leté výročí. Ale mezi tím jsem si odskočila i na dvě mateřské dovolené. S prvním jsem zůstala doma jen chvíli a s druhým potom dva a půl roku.
Dnes vedeš celé naše účetní středisko. Na jaké pozici jsi začínala?
Nastoupila jsem na nejnižší pozici jako účetní asistent. Při VŠE jsem pracovala v maličké účetní firmě a hned po promoci nastoupila do E-Cons. Po dvou letech jsem se dostala na seniorní pozici, na níž jsem se po mateřské vrátila.
Jaký byl nejsilnější moment kariéry?
Myslím, že rozhodnutí stát se managerem účetního střediska. Najednou jsem neměla zodpovědnost jen za svou práci a za sebe, ale zodpovídala jsem ze dne na den za celý tým.
Jak těžké to bylo?
Musím říct, že první půl rok, možná rok, jsem byla na pochybách, zda vůbec můžu takovou tíhu odpovědnosti nést. Nešlo jen o to, zda to zvládnu já sama. Ale také jsem se samozřejmě obávala, zda do mě lidé v týmu vloží potřebnou důvěru.
A vložili?
Ano a byli mi všichni velkou oporou. Ve stejné době jsem také měla pravidelné konzultace s naším koučem a ten mi pomohl si srovnat, zda opravdu takovou práci chci dělat. Navíc jsem ve firmě, kde lidem záleží na ostatních a jsou ochotni pomoci nebo jen naslouchat, když je třeba.
Jaký je dle tebe nejdůležitější předpoklad proto stát se managerem?
Mít srovnané především to, co opravdu chci a být sám sebou. To mi ostatně pomohlo a pomáhá nejen v práci. Kdybych v uvozovkách to velké trápení tenkrát nepodstoupila, dost možná bych odešla. Dnes vím, že mě to nesmírně posunulo, hlavně osobnostně.
Kdy nastal ten moment, že ses stala na 100% managerem?
Taková chvíle se nedá přesně vymezit a popsat. Je to rozhodně dlouhodobý vnitřní proces. Já jen vím, že jím teď jsem.
Jak tě E-Cons podporuje v možnosti trávit čas s rodinou?
Jednoznačně v tom, že jsem pánem svého času. Mohu si naplánovat a vyvážit čas na děti a na práci. Samozřejmě s vědomím, že mám jisté povinnosti, které nejen musím, ale chci plnit. E-Cons do mě vkládá důvěru, že svou práci odvedu perfektně i z domu ve chvíli, kdy jsou třeba děti nemocné.
Dokážeš doma úplně vypnout a nemyslet na práci?
Hodně se o to snažím. Děti mi v tom pomáhají, a to je moc fajn.
To je skvělé, že se ti ty dva světy tak příjemně projují. Kdyby sis však měla vybrat, zda si občas zajít na dobrý film nebo zatancovat, nebo trávit čas s dětmi, co by vyhrálo?
Po náročném víkendu jako byl ten poslední, kdy jsme měli s mužem na krku 9 kluků v rozmezí 5-8 let a slavili synovi narozeniny, tak by rozhodně vyhrál film a tanec. Ale chvíle strávené s dětmi jsou úžasné a odreaguji se s nimi od práce.
A jaký film by to byl? Nebo žánr?
Nepreferuju konkrétní žánr. S mužem chodíme na sci-fi, bondovky, ale záleží na aktuální náladě, samozřejmě. To samé mám i s knížkami, často detektivkami, po kterých sáhnu, když mám možnost mít chvilku pro sebe.
Gábi, držím ti palce, aby sis takhle mohla užívat i dál. A ať to jde i dalších 11 let takhle skvěle!
Také děkuju. Pěkný den.
Gabriela Karásková, Accounting Manager
Petr Pavlíček, Gábina Míšková
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.