Stejně jako loňský rok, i letos se zvyšují minimální zálohy pro sociální i zdravotní pojištění OSVČ.
Princip výpočtu pro placení sociálního a zdravotního pojištění s příchodem nového roku zůstává stejný. Nemění se ani sazby. V případě minimálních záloh na sociální pojištění činí sazba 29,2 % ze čtvrtiny průměrné mzdy a u zdravotního pojištění 13,5 % z poloviny průměrné mzdy. Průměrná mzda se však pro rok 2018 zvýšila na 29 979 Kč, tudíž to ovlivní i minimální zálohy pro sociální a zdravotní pojištění, které se z průměrné mzdy vypočítávají. Záloha na dobrovolné nemocenské pojištění zůstává pro OSVČ v roce 2018 stejná jako letos.
V tabulce jsou uvedeny minimální zálohy pro sociální pojištění pro OSVČ při hlavní samostatně výdělečné činnosti. Pro OSVČ mající vedlejší samostatně výdělečnou činnost se zálohy zvyšují z 825 Kč na 876 Kč. Nově zvýšená záloha na sociální pojištění se odvádí poprvé až za měsíc, kdy byl odevzdán přehled o příjmech a výdajích za uplynulý rok. Pokud přehled o příjmech a výdajích za rok 2017 odevzdáte v únoru 2018, novou měsíční zálohu zaplatíte poprvé až v březnu 2017, konkrétně do termínu 20. 3. 2018.
Osoby samostatně výdělečně činné, které v roce 2017 platily zálohy na zdravotní pojištění nižší, než 2 024 Kč musí změnit výši záloh již za leden 2018 (splatnost do 08.02.2018).
Doporučujeme Vám změnit si případné nastavené trvalé příkazy k úhradě již v lednu, aby nově zvýšená záloha na zdravotní pojištění byla odvedena v únoru 2018 ve správné výši. Rovněž nezapomeňte na nová čísla účtů zdravotních pojišťoven, která platí od roku 2017.
Kateřina Heřmánková
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.