Ministerstvo práce a sociálních věcí mění každoročně k 1.1. výši cestovních náhrad za služební cesty v tuzemsku i v zahraničí. Pro rok 2020 vstupují v platnost vyhlášky:
Stravné v tuzemsku
Sazby stravného při tuzemských cestách se liší pro zaměstnance v podnikatelské sféře a pro zaměstnance ve státní správě.
Zaměstnancům v podnikatelské sféře (soukromý sektor) náleží stravné za každý kalendářní den pracovní cesty nejméně ve výši:
Zaměstnancům ve státní správě (veřejný sektor) náleží stravné za každý kalendářní den pracovní cesty v rozmezí:
Pokud bylo zaměstnanci během cesty poskytnuto bezplatně jídlo, náleží mu stravné snížené za každé bezplatné jídlo o hodnotu:
Stravné zaměstnanci vůbec nepřísluší, pokud mu během pracovní cesty, která trvá
Stravné v zahraničí
Nárok na zahraniční stravné je zakotven v zákoníku práce, přičemž konkrétní denní sazby v jednotlivých zemích uvádí vyhláška č. 310/2019 Sb., o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2020.
Pro rok 2020 došlo ke zvýšení sazeb u 23 zemí, konkrétní sazby naleznete zde.
Cílem změn je zajištění dostatečné finanční kompenzace. Základní sazby stravného pro jednotlivé země zohledňují rozdílné cenové hladiny v příslušných destinacích.
Za dobu strávenou mimo ČR je zaměstnavatel povinen poskytnout stravné:
Sazba základní náhrady za používání vozidel v roce 2020
Sazba základní náhrady za používání silničních motorových vozidel za 1 km jízdy podle § 157 odst. 4 zákoníku práce činí:
Vyhláškou se navyšuje sazba u osobních automobilů. U jednostopých vozidel a tříkolek zůstává stejná jako v loňském roce.
Průměrné ceny PHM pro rok 2020
Výše průměrné ceny za 1 litr pohonné hmoty podle § 158 odst. 3 věty třetí zákoníku práce pro rok 2020 činí:
Došlo ke snížení sazeb oproti minulému roku. Nově je pro rok 2020 stanovena i sazba za spotřebu elektřiny u elektromobilů.
Ing. Kateřina Augustová
Accounting Consultant Assistant
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.