Domů Protikrizový daňový balíček COVID – 19

Protikrizový daňový balíček COVID – 19

10. 06. 2020

Poslanecká sněmovna dne 29. 5. 2020 schválila protikrizový daňový balíček, který má zmírnit nepříznivé ekonomické dopady koronavirové pandemie, a především pomoci firmám a podnikatelům v této těžké situaci. Nyní návrh zákona projednává Senát.

Protikrizový daňový balíček zahrnuje:

Snížení sazby DPH z 15 % na 10 %

Balíček snižuje sazbu daně z přidané hodnoty v oblasti ubytovacích služeb, kulturních akcí a sportovních událostí, dále pak u vstupného na sportoviště (včetně jízdného na vleky), vstupného na představení, do saun a dalších podobných zařízení.

Snížení silniční daně o 25 %

Silniční daň klesne u nákladních vozidel s maximální povolenou hmotností vyšší než 3,5 tuny, a to o 25 %. Nové sazby mají být platné pro zdaňovací období roku 2020, změna se projeví i snížením záloh, které mají být v letošním roce zaplaceny.

Osvobození od daně z nemovitých věcí

Obce nyní mohou obecně závaznou vyhláškou přistoupit k úplnému nebo částečnému osvobození od daně z nemovitostí postižených živelní pohromou (např. vichřice, povodeň). Nově budou mít možnost od daně osvobodit i v případě dalších mimořádných událostí, kterými jsou pandemie, krizová opatření podle krizového zákona nebo průmyslové havárie. Toto osvobození bude možné vykonat i zpětně.

Zpětné uplatnění daňové ztráty

Podnikatelé i firmy budou mít nárok na zpětné uplatnění daňové ztráty u daní z příjmu fyzických a právnických osob (tzv. loss carryback). Nyní si mohou poplatníci uplatnit daňovou ztrátu až v následujících zdaňovacích období, a to za předpokladu, že opět generují zisk. Nově si vzniklou daňovou ztrátu však budou moci uplatnit i za dvě zdaňovací období, která předcházejí zdaňovacímu období, v němž ztráta vznikla. Jestliže tedy vykážou daňovou ztrátu za období roku 2020, tak si budou moci o tuto ztrátu zpětně snížit svůj základ daně za zdaňovací období roku 2019 a 2018. Daňovou ztrátu bude možné uplatnit zpětně už za zdaňovací období, končící 30. června 2020.

Zkrácená lhůta pro vrácení přeplatku spotřební daně

V rámci finanční podpory podnikatelům v oblasti zemědělství vláda navrhuje zkrátit lhůtu pro vrácení přeplatku spotřební daně z tzv. zelené nafty. V současnosti se přeplatek vrací do 60 dnů od vyměření nebo doměření nároku na jeho vrácení. Nově by se měla lhůta zkrátit a přeplatek bude vrácen do 40 dnů od posledního dne lhůty pro podání daňového přiznání.

Alena Kobesová
Accounting Consultant Assistant

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.