Stejně jako na jaře schválila vláda mimořádná opatření na pomoc podnikatelům v době nouzového stavu. Nárok na tyto kompenzace byl schválen ve zrychleném legislativním procesu Sněmovnou i Senátem, nyní se již čeká jen na podpis prezidenta republiky.
Nicméně, tento bonus už není plošně využitelný pro všechny, ale pouze pro podnikatele, jejichž převažující činnost podnikání je v oboru, který byl uzavřen v důsledku vládních restrikcí nebo nějak jinak omezen. Těmito obory jsou hlavně:
– provozování restauračních zařízení a barů;
– provozování hudebních, tanečních, herních a jiných společenských klubů a diskoték;
– pořádání koncertů a jiných hudebních, divadelních či filmových představení;
– pořádání svatebních oslav, oslav vstupu do registrovaného partnerství a smutečních hostin;
– provozování cirkusů a varieté;
– pořádání poutí a podobných tradičních akcí;
– pořádání kongresů a jiných vzdělávacích akcí;
– pořádání veletrhů;
– provozování vnitřních sportovišť, posiloven a fitness center, umělých koupališť či wellness zařízení;
– provozování zoologických zahrad;
– provozování muzeí, galerií, výstav, hradů, zámků a dalších historických nebo kulturních objektů, hvězdáren a planetárií.
Na kompenzační bonus mají nárok i obory, které jsou na tyto uzavřené podnikatelské sektory významně navázány, např. jejich dodavatelé. Podmínkou pro tyto navazující obory je, že jejich činnost byla omezena nejméně ve výši 80% za období od června do září 2020, a zároveň musí být pro žádající subjekt tato činnost hlavním zdrojem obživy.
Bonusové období pro čerpání příspěvku by mělo trvat od 5.10.-21.11.2020 s možností jeho automatického prodloužení při dalším prodloužení nouzového stavu.
Výše příspěvku je stanovena na 500,- Kč za každý den, kdy byl podnikající subjekt vládními nařízeními omezen.
Tzn. kompenzační bonus je určen pro:
– Osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) s aktivním živnostenským oprávněním platným k 5.10.2020 nebo s krátkodobým přerušením živnosti po 12. březnu 2020, které podnikají v oboru, který byl vládními omezeními zasažen
– Osoby pracující na základě dohody o provedení práce (DPP) a dohody o pracovní činnosti (DPČ), za kterou veřejným rozpočtům plynou příslušné odvody a to po dobu 3 ze 4 předcházejících měsíců, a kteří ztratili příjem u podnikatele zasaženého zákazem či omezením ze strany státu
– Společníky vybraných malých s.r.o., kde převažuje činnost podnikání, která byla omezena vládními restrikcemi, a kde jsou nejvýše 2 společníci nebo se jedná o rodinné firmy.
O bonus je možné již teď žádat vyplněním žádosti na stránkách finanční správy. Od pondělí 16.11.2020 již bude finanční správa žádosti zpracovávat a vyplácet první peníze.
Žádat o kompenzační bonus je možné nejpozději 2 měsíce po skončení daného bonusového období. Jednou z významných podmínek bude i to, že současně nebude možné žádat i o jinou přímou pomoc např. z programu Covid – Kultura či Covid – Sport 2.
Gabriela Karásková
Accounting Consultant Manager
Důležité odkazy: Žádost https://ouc.financnisprava.cz/kbv/form/bonus
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.